LÅNGT BORTA MEN ÄNDÅ NÄRA

Även om jag har turen att befinna mig långt ifrån all skit som förekommer i Sverige just nu gör det ont inom mig när jag läser om det på respektive sociala medier. Först och främst har vi SD:s vidriga reklamkampanj som sattes upp i i tunnelbanan på Östermalm. 
Att man ens kan resonera såhär får mig att undra på riktigt hur efterblivna dessa människor är. Saknar de all form av empati i kroppen? Förstår de inte att "tiggarna" är människor precis som du och jag? De är här för att de inte har någon annan lösning på sitt problem, nämligen fattigdom i landet där de ursprungen kommer ifrån. De ser Sverige som deras enda chans för överlevnad. Ska vi då håna dem, på deras bekostnad? Försöka göra det för ett problem för oss, när det i själva verket inte går någon nöd på oss. Det är inte vi som saknar mat på bordet eller tvingas sova i en bil varje dag. Det är inte oss det är synd om så kan SD SLUTA göra sig till offer. FÖRSTÅ DER ENKLA: det är inte synd om oss. Vi har saker i överflöd, mat, boende och saker. Det enda dessa människor har är kärleken för varandra och deras barn. Det är därför de gör detta, de gör det för deras barns överlevnad. 

Vår värld är puckad på så sätt att så länge man själv + sin familj klarar sig så är allt frid och fröjd. Vi är egoistiska på så sätt. Så länge vi har det bra finns det inga problem i världen. Men tänk efter. Tänk efter själva om det hade varit ni som levt i fattigdom och ert enda hopp var att åka till Sverige för att be om hjälp. Hade ni inte tagit den chansen? Jag hade gjort det, alla dagar i veckan. Dessa människor lämnar allt och försöker få en framtid, för sig själva men också deras barn. Det är jäkligt modigt av dem och jag är extremt imponerad över deras mod och vilja att överleva. Vi borde istället välkomna dem med öppna armar och dela med oss av alla våra resurser. Förstår ni inte överflödet vi lever i? Alla saker som vi slänger varje dag. Det är inte vi som är offren, så försök inte att få det att låta så STUPID SD. 

 Sedan läste jag för några minuter sedan att två tiggare har blivit beskjutna. VAD FASEN ÄR DET FÖR SAMHÄLLE VI LEVER I? Varför känner vissa människor ett behov av att skada, förstöra och mörda andra? Det är inte världen som är en sjuk plats, det är helt enket vi, mänskligheten som har blivit dum i huvudet av maktbegär, pengabegär och alla samhällsproblem. När vi egentligen borde stå enade mot naturkatastrofer osv dödar vi våra medmänniskor. Kan någon tala om för mig varför?