Earlier today

So far has this day been amazing. Jag besökte simhallen imorse och det finns inget bättre sätt att starta dagen än att hoppa i bassängen. Vilket humör eller sinnestillstånd jag än är i blir jag alltid muntrare när min kropp befinner sig i vatten. Antagligen förknippar jag simhallar genrellt som min frizon för så fort jag kommer innanför dörrarna släpper jag världen utanför. Då är det enbart jag och vattnet som gäller tills jag går därifrån.
 
Sedan promenerade jag hem och satte mig i mysiga kläder och drack en kopp te. När jag vaknade imorse kändes min hals inte alls bra. Svullen och öm. Antar att det beror på att jag cyklade hem med blöt hår alldeles för sent igårkväll. Somliga straffas omedelbart men samtidigt vet jag att det var enormt dumt av mig. Jag ska utforksa ifall Australien har någon dunderkur som jag kan få. Dock tror jag även att det beror på att min kropp anpassar sig till vädret. Att gå ifrån 20-ish, till 30/40-ish och sedan till 8-13 ish kan knappast vara bra. Nu är jagg ändå inne i dygnsrytmen men kroppen har fortfarande inte vant sig vid kylan. Då måste jag påpeka att det är som svensk vår här, men i mina ögon blir det som den värsta vintern eftersom jag som sagt hade det jäkligt varmt i Mallis precis innan jag åkte.
 
 
Jag har även skrivit lite idag. För några månader sedan påbörjade jag en bok. Inget seriöst eller så, mer än grej som jag gör eftersom jag tycker det är kul. Efter lunch satte jag mig i två timmar och bara lät fingrarna jobba över tangentbordet. Det kändes bra att få utlopp för tankarna och få vara lite kreativ.