Reflektion över meditationen

Jösses, det där var faktiskt spännande men framförallt lärorikt om sig själv. Jag har alltid haft problem med att sitta still och fokusera under längre perioder men detta gick faktiskt galant. Jag satte mig ovanpå sängen, satte på en speciell spellista som jag har döpt till "vägen till mitt inre lugn" och satt där tills hela listan var slut, närmare bestämt cirkus fyrtio minuter. Jag blev trots allt förvånad att jag lyckades koncentrera mig så pass länge. Jag är väldigt lättdistraherad och jag har alldeles för många distrationer och störningar i mitt liv för tillfället och därför var det enormt skönt att koppla bort världen för ett ögonblick och finna sig själv, inuti sig själv. Jag funderar faktiskt på att börja med yoga eller kanske skaffa mig en guru. Jag tror faktiskt att lite andlig vägledning inte skulle sitta fel för en sådan förvirrad tjej som mig. Problematiken är väl att jag köper allting som låter bra i mina öron. Jag är väldigt godtrogen och ibland kanske för lättövertygad. 

Jag funderar på att skapa ett eget mantra som jag ska upprepa ett visst antal gånger per dag. Något gällande självinsikt, egenvärdet och kanske kärlek. Jag ska jobba fram någonting svårslaget som kommer ta er med storm! Nu ska jag ta igen all sömn som jag gick miste om förra natten. Njut av kvällen! Jag gillar er! Kram