Shit happens

Jag kommer inte skriva här mer, åtminstone inte förrän lovet är slut. Varför? Jo, för att jag har en hel del som jag måste reda ut innan 2014 börjar. Jag har skjutit saker åt sidan. Prioritera bort viktiga saker.Jag har upplevt det ena och det andra detta år. Jag har gjort slut med min pojkvän, kampats med mina nära vänner, spenderat jul på ett konstigt och ovant sätt. Att göra slut med Erik var svårt, helt sinnesjukt svårt faktiskt. Han var ändå en person som jag delade två underbara år med. Vi hade det så bra tillsammans tills vi en vacker dag inte hade det. Jag ångrar inte en sekund det fina vi hade tillsamnans och jag är så glad samt lyckigt lottad att jag fick lära känna denna fantastiska person. Han är och kommer alltid att vara min första kärlek.
 
 Jag har fyllt arton och fått uppleva en hel del saker som kom med det. Jag känner att jag mer eller mindre har tappat greppet om allting. Jag har festat som en galning. Gjort dumma saker. Dåliga beslut. Varit allmänt retarderad och bara allmänt BLÄ. Låtit viktiga saker försvinna från mig. Inte kämpat tillräckligt. Inte givit mina vänner den tid och energi som de förtjänade. Jag har dock fått bemöta konsekvenserna av detta och det har inte varit en dans på rosor. Jag har verkligen fått känna av hur livet kan svänga hej vilt. Jag har vunnit Ungdoms SM och SM i beachpolo. Jag har tränat som ett as till att inte träna någonting på två veckor. Jag har gjort det ena och det andra.Men i slutändan, nu den 30 december så vet jag att jag inte är samma person som jag var i januari i början av detta år. Jag har provat många nya saker, vissa mindre bra än andra. Visst, jag har levt och provat det goda i livet men jag har även gjort saker jag inte är stolt över.  
 
Jag har nog aldrig i hela mitt liv känt mig försvunnen i mig själv och det är dags för mig själv att hitta tillbaka till det liv som jag en gång hade och trivdes med. Jag ska klara det på egen hand, inte kräva hjälp av någon. Jag ska lära mig att värdesätta det viktiga i livet. Inte springa omkring och fjanta. Jag ska göra det rätta, för en gångs skull. För min egen skull och för mitt välbefinnandes skull. Jag ska fasen i mig inte ens börja på ett nytt kaptiel, jag ska börja på en helt ny jävla bok och jag ska vara stolt över det jag gör. Varenda liten detalj. Det här är början på något nytt, en förändring. En jävla förändring där rätt människor ska få finnas. Man ska förtjäna sin plats, likaså som att jag ska förtjäna en plats i mina vänners liv. Jag ska vara ärlig, i varenda jäkla situation. 
 
Mitt liv som lycklig singel börjar den första januari 2014 och jag ska inte falla för kärleken förrän jag vet att det verkligen är äkta. Jag klarar mig utan drama, så är det bara. Det är dags för en förändring och ni får gärna följa med mig i min resa, annars låt blil. PEACE OUT vänner, jag gillar er superduper mycket! Vi ses på andra sidan. PUSS