On my WAY

Nu lämnat jag slätta för att bosätta mig i civilisationen för en vecka. I slutet av veckan så är det nämligen den traditionella trettondagscupen som vi bönder skall deltaga i och leverera like we do. Jag och Erik har egentligen inte planerat att göra någonting speciellt denna vecka, det är tydligen sjukstuga hemma hos familjen JR så jag får hoppas att mitt immunförsvar är tillräckligt starkt för att försvara mig gentemot alla bakterier och faror som lurar därhemma. Annars får jag väl fly hem till någon annan älskad 08 för att rädda mitt eget skinn. Snäll och omtänksam flickvän-check.

Min packning är för övrigt för två känns det som och jag förstår egentligen inte vad jag har pressat ner i min stackars väska. Om jag inte missminner mig så är det enbart kläder och en laptop men jag kanske smugglade ner mer skit i sömnen, det skulle dessvärre inte förvåna mig. Evil Greta har sina stunder förstår ni.

Annars så fungerar livet som det skall. Det är lite mer än en vecka kvar på lovet och det känns inte så vemodigt trots allt. Detta beror troligtvis på att jag sedan har två veckor lov till efter jag har avverkat ett kursprov i biologi och sedan lämnat in två uppsatser. Detta uttalande kommer säkerligen skrämma er och få er att fly med svansen mellan benen men jag ser faktiskt fram emot att göra det där sablans biologiprovet. Detta grundar sig i att jag är en sådan stor biologinörd att det skulle förvåna både min lärare och mig själv om jag inte lyckas knipa åt mig det där A:et. Så det är dags för leverans. Känner mig säker på saken och sedan så tror jag inte att det är alltför mycket krävande nu i VT 2013; så det känns som en lättnad. Och sedan är det bara att peppa inför 3:an som kommer bli time of my life. Awesometown all the WAY. Jag kommer vara konstant glad och springa runt med ett leende på läpparna och var irriterande lycklig. Bra sinnestillstånd.